ITT2003.

Internationaal Toyota Treffen 2003
Zondag 24 augustus 2003.
(Geplaatst: 27-08-2003)

We hebben het weer achter de rug: het Internationaal Toyota Treffen 2003! Met een onverwacht groot aantal auto’s, was het voor veel mensen het Toyota evenement van het jaar 2003! Toch wel leuk om te horen…. Een verslagje.

        
’t Harde, 24 augustus 2003.

Na het al zeer succesvolle ITT2002, hadden we eigenlijk wat minder animo verwacht, omdat het toch nog een evenement op dezelfde leest zou zijn, maar niets is minder waar! Het was een enorm succes. We hadden op zo’n 100 auto’s gerekend en we kwamen ruim over het dubbele heen. Niet iedereen had trouwens een entreesetje gehaald (lees betaald), maar we zijn qua auto’s ruim enkele tientallen boven de aangemelde 181 auto’s uitgekomen. Er kwamen zelfs nog een aardig aantal niet opgegeven auto’s, waarvoor we bijna geen plaats meer hadden.
        
We moesten zelfs nog een deel van de normale parking van het AC lenen (met toestemming), zodat we de carpoolplaats redelijk onbenut konden laten.
        
Na bijna een jaar bezig geweest te zijn met de voorbereidingen (lokaties bekijken, bellen, dingen regelen, contact onderhouden (en de spirit en aandacht er een beetje in houden) met wat andere clubs en de datum prikken. In eerste instantie hadden we globaal een programmaatje in elkaar gezet voor ook de zaterdag voor de buitenlandse gasten, maar hiervoor bleek weinig animo te zijn.
Dus we hebben ons maar op het zondagse programma gestort…. Gelukkig konden we gebruik maken van de bestaande Noord-Veluweroute van de ANWB, die pal langs AC ’t Harde ging, dus dat was een makkie.
Die hoefden we alleen maar een paar keer te rijden om te verkennen, de route uit te schrijven en de uitgeschreven route te controleren. Na wat afspraken gemaakt te hebben met het AC waren we er uit.
        
Toen begon het regelen van de laatste dingetjes, het programma, het uitnodigen (dit begon medio april al!) van de andere Toyotaclubs en deze er regelmatig aan te herinneren dat er 24 augustus iets stond te gebeuren.
        
Na flink wat (de laatste paar maanden vaak zelfs enkele uren per dag….) reclamemaken en andere werkzaamheden hiervoor, konden de inschrijvingen gaan beginnen. Na een wat aarzelende start, ging het sinds eind juli heel hard. We rekenden op 100 auto’s, maar hadden al bijna het dubbele alleen al aan aanmeldingen!
        
Hierdoor zijn we – ondanks enkele extra kosten (prijzen, partytenten, etc.) er nog goed uit gesprongen en naast de goede onderdelenomzet deze dag, konden we de clubkas weer wat aanvullen.
        
De hele week voor het evenement bezig geweest met de afdrukken van de programma’s (en het samenstellen hiervan) en routebeschrijvingen in het Nederlands en in het Engels en het regelen van de assistentie en het maken van een globale indeling van het terrein op basis van de aangemelde auto’s. Constant de aanmeldingen en lijstjes aanpassen op de diverse fora van alle clubs…..
Zaterdags nog de rode MR2 van mijn zwager nog gepoetst en ingeladen, bleek deze savonds een vastgelopen remklauw te hebben en moest ik nog ‘even’ mijn eigen MR2 uit de stalling halen, de boel overladen en deze nog spik en span erbij zetten!… pfff

        
Nu verder over de dag….
        
Smorgens om 5 uur ging de wekker weer…… snel de laatste dingen regelen en de MR2 halen uit de stalling, onderweg tanken en met een beetje doorrijden (…) waren we om 08:15 in ’t Harde om daar de boel af te zetten met Jeroen en Daan en Marjan. Helaas waren er de donderdagnacht ervoor twee opleggers neergezet, maar dat mocht de pret niet drukken.
Al snel kwam er assistentie van Wilco van de Corolla Club, van Joost, van enkele MR2club.nl; The Wild Bunchleden, Grieto en Mirjam en Ben & Monique.
        
De tijd was krap, want ondanks de aangegeven tijden, heb je altijd (de eerste kwam al om 9 uur in plaats van 10:30) mensen die eerder komen en inderdaad begin het om 10 uur al flink binnen te stromen.
        
We hebben in die anderhalf uur flink wat moeten doen met z’n allen: partytenten opbouwen, linten spannen om de indeling te markeren, pilonnen en linten spannen voor de inrit richting de entree/kassa, spandoeken ophangen en nog even de tickets op de setjes nieten (hiervoor kregen de dames ook assistentie van Patricia van de WB). Er is heel veel werk verzet!
        
Leuk was dat we nog een kraampje hadden van de Toyoshop en de modellenwinkel van Frans Gorselink van de TCCN.
        
De instroom werd soms zo groot dat we het maar net aankonden, maar uiteindelijk was het nog best redelijk gelukt.
Helaas mochten een aantal auto’s van de politie niet in de ‘show-berm’ staan en deze moesten tijdelijk naar de carpoolplaats verkassen. Gelukkig mochten we nog een extra deel van het AC parkeerterrein pal langs de weg gebruiken! Toppie!!
        
Het werd verschrikkelijk druk, ook met klassiekers enzo!
        
Een opsomming van de aanwezige klassiekers om de thuisblijvers een idee te geven: een aantal Corolla’s KE20, twee Corolla’s KE25 Coupe, een 1000, een Corolla KE15 Sprinter, een Crown RS40, drie (!) Corona’s RT40, een Carina TA12 4-deurs, een Carina TA14, een Carina TA40 Sedan  4-deurs en een Carina TA40 Wagon (vierkante koplampen), een Crown MS55, een Crown MS6 Coupe 2600, twee verschillende Corona’s Mark II Coupe, een Starlet KP62 met ronde koplampen, een hele rits Celica’s TA22, TA23, TA28 en TA40! Ook waren er twee (Coupe met kantellampen en Liftback met klaplampen) Celica’s TA60!
        
We hadden verder een tweetal Corolla’s KE30, twee Celica’s Supra MA6 (waaronder de recentelijk gerestaureerde van Marjan).
        
Echt geweldig veel Klassieke Toyota’s en MR2’s! Die vielen op. Ook hadden we behoorlijk wat Corolla’s, Celica’s en Starlets en Yarissen. Ook de Paseoclub kon een rijtje auto’s op de been krijgen!
        
Op een gegeven moment was het wat rustiger. Toen waren er veel auto’s aan het toeren en konden we wat met de behendigheid gaan doen. In de tussentijd hadden een aantal clubs al de leukste auto’s (de MR2 club kiest de leukste Celica, etc.) uitgekozen. Uiteindelijk konden we iets na 4 uur de prijsuitrijking doen.
        
Piet Machiela (lichtgroen metallic Corona RT40) had de behendigheidswedstrijd gewonnen en welke auto’s werden er uitverkoren door de diverse clubs als leukste in een bepaalde 'klasse'?

* MR2: de champagnekleurige MR2’98 van Erik Vriesinga van de MR2club.nl; The Wild Bunch.
* Celica: de mooie rode TA60 Liftback van de Celica Club Belgium.
* Big Toyota’s: de bronskleurige (bijna 40 jaar oude) Crown RS40 van Guy Commers.
* Klassieke Toyota: hier is de mooie beige Carina TA40 Wagon gekozen!
* Special: de Duitse Falken Celica van Harald.

Het was al snel laat in de middag, waarna de hele boel nog opgeruimd moest worden. We kunnen terugkijken op een geweldige dag, maybe again next year??

Via deze weg willen wij iedereen die zijn of haar steentje bij heeft gedragen nog van harte bedanken! Tevens willen wij stilstaan bij enkele 'sponsors in natura', zonder wie het evenement een stuk minder leuk had geweest: Hans de Boer van Beum-Elektro uit Meerssen voor de Philips zaklampjes, het AC 't Harde voor de 'voordeel consumptiebonnen' en Carfree Leasing & Rentals.

Hieronder nog een aantal foto's om de sfeer te proeven. Z.s.m. komt hier ook de link van het complete foto album te staan!

Groetjes, Marco & Jolanda.



        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

        

More pictures?? Visit the complete Photo Album!

Not enough? Another Photo Album!