We hebben het weer achter de rug: het Internationaal Toyota Treffen 2003! Met een onverwacht groot aantal auto’s, was het voor veel mensen het Toyota evenement van het jaar 2003! Toch wel leuk om te horen…. Een verslagje.
’t Harde, 24 augustus 2003.
Na het al zeer succesvolle ITT2002, hadden
we eigenlijk wat minder animo verwacht, omdat het toch nog een evenement
op dezelfde leest zou zijn, maar niets is minder waar! Het was een enorm
succes. We hadden op zo’n 100 auto’s gerekend en we kwamen ruim over het
dubbele heen. Niet iedereen had trouwens een entreesetje gehaald (lees
betaald), maar we zijn qua auto’s ruim enkele tientallen boven de aangemelde
181 auto’s uitgekomen. Er kwamen zelfs nog een aardig aantal niet opgegeven
auto’s, waarvoor we bijna geen plaats meer hadden.
We moesten zelfs nog een deel van de normale
parking van het AC lenen (met toestemming), zodat we de carpoolplaats redelijk
onbenut konden laten.
Na bijna een jaar bezig geweest te zijn
met de voorbereidingen (lokaties bekijken, bellen, dingen regelen, contact
onderhouden (en de spirit en aandacht er een beetje in houden) met wat
andere clubs en de datum prikken. In eerste instantie hadden we globaal
een programmaatje in elkaar gezet voor ook de zaterdag voor de buitenlandse
gasten, maar hiervoor bleek weinig animo te zijn.
Dus we hebben ons maar op het zondagse programma
gestort…. Gelukkig konden we gebruik maken van de bestaande Noord-Veluweroute
van de ANWB, die pal langs AC ’t Harde ging, dus dat was een makkie.
Die hoefden we alleen maar een paar keer
te rijden om te verkennen, de route uit te schrijven en de uitgeschreven
route te controleren. Na wat afspraken gemaakt te hebben met het AC waren
we er uit.
Toen begon het regelen van de laatste dingetjes,
het programma, het uitnodigen (dit begon medio april al!) van de andere
Toyotaclubs en deze er regelmatig aan te herinneren dat er 24 augustus
iets stond te gebeuren.
Na flink wat (de laatste paar maanden vaak
zelfs enkele uren per dag….) reclamemaken en andere werkzaamheden hiervoor,
konden de inschrijvingen gaan beginnen. Na een wat aarzelende start, ging
het sinds eind juli heel hard. We rekenden op 100 auto’s, maar hadden al
bijna het dubbele alleen al aan aanmeldingen!
Hierdoor zijn we – ondanks enkele extra
kosten (prijzen, partytenten, etc.) er nog goed uit gesprongen en naast
de goede onderdelenomzet deze dag, konden we de clubkas weer wat aanvullen.
De hele week voor het evenement bezig geweest
met de afdrukken van de programma’s (en het samenstellen hiervan) en routebeschrijvingen
in het Nederlands en in het Engels en het regelen van de assistentie en
het maken van een globale indeling van het terrein op basis van de aangemelde
auto’s. Constant de aanmeldingen en lijstjes aanpassen op de diverse fora
van alle clubs…..
Zaterdags nog de rode MR2 van mijn zwager
nog gepoetst en ingeladen, bleek deze savonds een vastgelopen remklauw
te hebben en moest ik nog ‘even’ mijn eigen MR2 uit de stalling halen,
de boel overladen en deze nog spik en span erbij zetten!… pfff
Nu verder over de dag….
Smorgens om 5 uur ging de wekker weer……
snel de laatste dingen regelen en de MR2 halen uit de stalling, onderweg
tanken en met een beetje doorrijden (…) waren we om 08:15 in ’t Harde om
daar de boel af te zetten met Jeroen en Daan en Marjan. Helaas waren er
de donderdagnacht ervoor twee opleggers neergezet, maar dat mocht de pret
niet drukken.
Al snel kwam er assistentie van Wilco van
de Corolla Club, van Joost, van enkele MR2club.nl; The Wild Bunchleden,
Grieto en Mirjam en Ben & Monique.
De tijd was krap, want ondanks de aangegeven
tijden, heb je altijd (de eerste kwam al om 9 uur in plaats van 10:30)
mensen die eerder komen en inderdaad begin het om 10 uur al flink binnen
te stromen.
We hebben in die anderhalf uur flink wat
moeten doen met z’n allen: partytenten opbouwen, linten spannen om de indeling
te markeren, pilonnen en linten spannen voor de inrit richting de entree/kassa,
spandoeken ophangen en nog even de tickets op de setjes nieten (hiervoor
kregen de dames ook assistentie van Patricia van de WB). Er is heel veel
werk verzet!
Leuk was dat we nog een kraampje hadden
van de Toyoshop en de modellenwinkel van Frans Gorselink van de TCCN.
De instroom werd soms zo groot dat we het
maar net aankonden, maar uiteindelijk was het nog best redelijk gelukt.
Helaas mochten een aantal auto’s van de
politie niet in de ‘show-berm’ staan en deze moesten tijdelijk naar de
carpoolplaats verkassen. Gelukkig mochten we nog een extra deel van het
AC parkeerterrein pal langs de weg gebruiken! Toppie!!
Het werd verschrikkelijk druk, ook met klassiekers
enzo!
Een opsomming van de aanwezige klassiekers
om de thuisblijvers een idee te geven: een aantal Corolla’s KE20, twee
Corolla’s KE25 Coupe, een 1000, een Corolla KE15 Sprinter, een Crown RS40,
drie (!) Corona’s RT40, een Carina TA12 4-deurs, een Carina TA14, een Carina
TA40 Sedan 4-deurs en een Carina TA40 Wagon (vierkante koplampen),
een Crown MS55, een Crown MS6 Coupe 2600, twee verschillende Corona’s Mark
II Coupe, een Starlet KP62 met ronde koplampen, een hele rits Celica’s
TA22, TA23, TA28 en TA40! Ook waren er twee (Coupe met kantellampen en
Liftback met klaplampen) Celica’s TA60!
We hadden verder een tweetal Corolla’s KE30,
twee Celica’s Supra MA6 (waaronder de recentelijk gerestaureerde van Marjan).
Echt geweldig veel Klassieke Toyota’s en
MR2’s! Die vielen op. Ook hadden we behoorlijk wat Corolla’s, Celica’s
en Starlets en Yarissen. Ook de Paseoclub kon een rijtje auto’s op de been
krijgen!
Op een gegeven moment was het wat rustiger.
Toen waren er veel auto’s aan het toeren en konden we wat met de behendigheid
gaan doen. In de tussentijd hadden een aantal clubs al de leukste auto’s
(de MR2 club kiest de leukste Celica, etc.) uitgekozen. Uiteindelijk konden
we iets na 4 uur de prijsuitrijking doen.
Piet Machiela (lichtgroen metallic Corona
RT40) had de behendigheidswedstrijd gewonnen en welke auto’s werden er
uitverkoren door de diverse clubs als leukste in een bepaalde 'klasse'?
* MR2: de champagnekleurige MR2’98 van Erik
Vriesinga van de MR2club.nl; The Wild Bunch.
* Celica: de mooie rode TA60 Liftback van
de Celica Club Belgium.
* Big Toyota’s: de bronskleurige (bijna
40 jaar oude) Crown RS40 van Guy Commers.
* Klassieke Toyota: hier is de mooie beige
Carina TA40 Wagon gekozen!
* Special: de Duitse Falken Celica van Harald.
Het was al snel laat in de middag, waarna de hele boel nog opgeruimd moest worden. We kunnen terugkijken op een geweldige dag, maybe again next year??
Via deze weg willen wij iedereen die zijn of haar steentje bij heeft gedragen nog van harte bedanken! Tevens willen wij stilstaan bij enkele 'sponsors in natura', zonder wie het evenement een stuk minder leuk had geweest: Hans de Boer van Beum-Elektro uit Meerssen voor de Philips zaklampjes, het AC 't Harde voor de 'voordeel consumptiebonnen' en Carfree Leasing & Rentals.
Hieronder nog een aantal foto's om de sfeer te proeven. Z.s.m. komt hier ook de link van het complete foto album te staan!
Groetjes, Marco & Jolanda.
More pictures?? Visit the complete Photo Album!
Not
enough? Another Photo
Album!